6 ADIMDA SAĞLIKLI BESLENME

6 ADIMDA SAĞLIKLI BESLENME

Kilo kaybı söz konusu olduğunda ilk akla gelenler aç kalmak, işkence diyetler ve diyet sonrası geri alınan kilolar olabiliyor. Bunu engellemek için ise hayatınızda yapacağınız ufak 6 değişiklikle sağlıklı bir hayata kavuşabilirsiniz.

  1. Metabolizmayı hızlandırmak kilo kaybında en önemli rol arkadaşımızdır. Hızlandırmak için neler yapabiliriz; gün içinde beslenme alışkanlıklarınıza göre öğün sayınızı 5 yapmaya çalışın. Bunu 3 ana, 2 ara öğün şeklinde yapabilirsiniz.
  2. Bitki çaylarından özellikle yeşil çayı yağ yakımına yardımcı olarak kullanabilirsiniz. Gün içinde 2 fincanı geçmemenizi tavsiye ediyorum. Tansiyon düşüklüğü olanlar ise 1 fincanı geçmemelidir.
  3. Dışarıda yemek yiyecekseniz ızgara/et/tavuk yanında bulgur pilavı ve ayranla dengeli bir öğün oluşturabilirsiniz. Salata tercih edilecekse sossuz ve yanında mutlaka bir protein kaynağı ile tüketin.
  4. Günde 3 porsiyon süt ve süt ürünü tüketmek almanız gereken kalsiyum miktarını karşıladığı gibi kilo yönetimine de katkı sağlar.
  5. Su vücudun toksik maddeleri atması için en güzel kaynaktır. Günlük 2-2.5 lt su tüketmeye özen gösterin. Toksik maddeleri atmasının yanı sıra bağırsakların sağlıklı bir şekilde çalışmasına da yardımcı olur.
  6. Hayatınızda sporu sürekli hale getirmek kilo yönetiminde önemli bir adımdır. Günde yaptığınız 20 dk lık bir yürüyüş bile vücudu sıkılaştırmaya, dinç tutmaya yardımcı olur. Haftanın 3-4 günü başlangıç için yeterli olacaktır. Daha sonrasında yürüyüş zamanını kademeli olarak arttırabilirsiniz.

Bu adımlarla beraber hayatınızı daha sağlıklı bir rotaya çevirmek mümkün. Yarın değil bugünden başlayın.

Dyt. Ece Özbekkangay