ANNELER İÇİN EGZERSİZLER

Genç anneler hamilelikten sonra fazla birkaç kiloyu verebilmek için çeşitli yollar ararlar. Şanslılar ki bebeklerini gözlerinin önünden ayırmadan yapabilecekleri küçük egzersizler var. İşte kendi başınıza ve bebeğinizle yapabileceğiniz bazı hareketler.

MEKİK:

Anneler dizlerini bükerek sırtüstü yatar konumdayken, çocuk yüzü anneye bakacak şekilde göğüsün üstüne yatar. Göğsünde bu tatlı yük ile anneler başlarını kaldırmayı denerler. Anneler bu hareket ile karın kaslarını çalıştırırken, bebekleri onların kalp atışlarını dinleyip huzur bulur.

GÖĞÜS EGZERSİZİ:

Anneler sırtüstü yatar konumdayken bebeklerini göğüslerinin üstüne yerleştirirler. Sonra bebekler koltuk altlarından tutulup kaldırılır, indirilir.

ŞINAV:

Bebekler bir battaniyenin üzerine yatırılır. Anneler ellerini bebeğin başının iki yanına gelecek şekilde şınav pozisyonu alır. Sonra normal şınav hareketi; fakat anne ile bebeğin her yakınlaşması her ikisi için de eğlence ve öpücükler için birer fırsat olacağından sevgi yumağı olmamak kaçınılmaz olacaktır.

Unutmayın;

Doğumdan sonraki ilk günlerde hafif bacak egzersizleri yapılabilir; fakat her kadın, bedeninin ne kadar gerginliği kaldırabileceğini bilmelidir.

Yeni anneler için yüzme ve su egzersizleri kilo vermenin en harika yoludur. Doğumdan sonraki 6 ile 8 hafta arasında su egzersizlerine başlanabilir.

Doğumdan sonraki ilk 2 ay karın egzersizleri tavsiye edilmez. Bu dönemde vücudun kendini toparlaması ve yenilemesi gerekir. Bu zaman diliminde yapılabilecek egzersizler dirseklerinizden destek alıp yarı yatık pozisyonda “makas” ve “pedal çevirme” hareketleridir.

Doğumdan sonra kademeli olarak kilo verilmelidir. Ani kilo kayıplarında yağ dokusundaki zararlı maddeler bir anda açığa çıkar ve anne sütüne karışır.

Yürüyüşse paha biçilemez! Denilir ki doğumdan sonraki ilk yıl her gün yürüyüş yapan kadınlar, yapmayanlara oranla çok daha hızlı ve sağlıklı kilo vermektedirler.