DIŞARIDAYKEN TERCİH EDEBİLECEĞİNİZ YİYECEKLER

DIŞARIDAYKEN TERCİH EDEBİLECEĞİNİZ YİYECEKLER

DIŞARIDAYKEN TERCİH EDEBİLECEĞİNİZ YİYECEKLER

Sağlıklı beslenmek istiyorsunuz ama aynı zamanda iş yemeklerine/arkadaş toplantılarına ayak uydurmanız gerekiyor. Yemekleri yanınızda taşıyacak vaktiniz yok veya herkes menüden seçerken siz dışlanmak istemiyorsunuz. Peki bu durumda neler yapabiliriz?

Sizlere birkaç örnek menü tavsiyem var. Haydi gelin bakalım.

Örnek 1: Öğlen İş yemeğinde/toplantısında alakart bir restorandasınız. Menüde ilk bakacağımız unsur ızgara et/tavuk/balık olmalı. Özellikle yemeklerin altlarında artık bir çok restoranda yanında neler geldiği yazıyor. Burada patates kızartması görüyorsak sipariş verirken garsona yanında salata veya ızgara sebze istediğinizi belirtebilirsiniz. Bulgur pilavı veya patates püre var ise ekmek yerine bu seçenekleri tüketebilirsiniz.

Izgara tavuk yanında bulgur pilavı ve ayranla çok güzel bir öğün elde ettiniz bile. Farklı bir seçenek olarak ızgara köfte yanında ızgara sebze/salata ve yoğurt olarak da tercih edebilirsiniz.

Örnek 2: Arkadaşlarınızla dışarı çıktınız ama çok da aç değilsiniz. Bu sefer de salatayı nasıl seçeceğimizi öğrenelim. Salataları lezzetlendirmek için kremalı ve yağlı soslar kullanılır bundan dolayı ilk olarak salatada sos istemediğinizi belirtin. Daha sonra salata tek başına kalmamalı yanına mutlaka bir protein kaynağı olan et/tavuk eklenmeli. Bunun yanı sıra salatanıza kinoa/karabuğday/bulgur gibi karbonhidrat kaynakları ekletmeniz öğününüzün dengesini oluşturacaktır. Eğer böyle bir seçenek yok ise 1 dilim ekmek tercih edebilirsiniz.

Kinoalı ızgara tavuklu akdeniz salatası veya mercimekli ızgara dana etli salata yanında bir dilim ekmek ile. Tabi ki sossuz demeyi unutmuyoruz. Limon ve 1 tatlı kaşığı kadar zeytinyağı ekleyebilirsiniz. Lezzetlendirmek için baharatları kullanabilirsiniz.

Örnek 3: Yemek yemeye vaktiniz yok koşuşturma içindesiniz ama öğününüzü atlamak istemiyorsunuz. Bunun için akşamdan bir sandviç hazırlamak en kurtarıcı çözüm. Bol yeşillikli tonbalıklı/tavuklu bir sandviç olabilir. Ya da dışarıdan beyaz peynirli domatesli bir sandviç alabilirsiniz. Yanında 1 bardak ayran ile öğününüzü tamamlayabilirsiniz.

Bu örnekler ile sağlıklı bir yaşamı hayatınıza adapte ettiğiniz zaman sonuçlar sizi de mutlu edecektir. Kilo kaybında en önemlisi sağlıklı yaşamayı süreklilik haline getirebilmektir. Yukarıda verdiğim örnekleri uygularsanız hem sosyal yaşantınıza devam edebilir hem de sağlıklı bir vücuda kavuşabilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun.

 

Dyt. Ece Özbekkangay