HASTALANMAYAN İNSANLARIN SIRLARI

HASTALANMAYAN İNSANLARIN SIRLARI

Bazı insanlar hastalıklarını hafif nezle şeklinde atlatırken bazıları da çok ağrılı, ateşli ve acılı bir hastalık süreci geçiriyor. Bilimsel araştırmalar ve yüzyıllara rağmen doktorlar hala bize kesin olarak nasıl hasta olmayacağımızı söyleyemiyor.
Bakın sağlıklı insanlar kendilerine nasıl bir hayat tarzı belirlemiş…

  • B6, folik asit, biotin, tiamin, riboflavin dahil her gün B vitaminlerini almaya özen gösterin. Çünkü bu vitaminlerin eksikliği vücuttaki karbonhidrat, yağ ve proteinlerin metabolize edilmesini engeller. Sağlıklı saç, cilt, sinirler, kan hücreleri, hormon üreten bazı bezlerin gelişmesi ve bağışıklık siteminin kuvvetlenmesi için B vitaminleri oldukça önemli. Ayrıca B vitaminleri antikolar ve beyaz kan hücrelerinin gelişmesine de yardımcı olur.
  • Hastalıklara az yakalanan insanların daha az yemek yediği ve dengeli beslendiği araştırmalar sonucu ortaya çıkmış bir gerçek. Kardiyovasküler hastalık, diyabet ve alzheimer gibi yaşla alakalı olan sağlık sorunlarının ortaya çıkma riskini azaltmanız için kalori kısıtlamasına gitmeniz gerekiyor.
  • Araştırmalara göre stres bağışıklık sistemine, kalbe zarar verip, tüberküloz ve bakteriyel enfeksiyonlara yakalanma oranını da yükseltiyor. Uzmanlar bu sebeple gevşeme ve stresten arınma yöntemlerini öğrenmenizin önemli olduğunu vurguluyor. Yapacağınız egzersizler stresten korunmanıza yardımcı olabilecek en iyi yöntemlerden biri. Düzenli yürüyüşler gerginliğinizin azalmasına yardımcı olur. Bunun yanı sıra sebze ve meyve ağırlıklı sağlıklı bir diyet ve tabii ki olmazsa olmaz kahkahalar sizi stresten korur.
  • Sağlıklı kalabilmemiz için bakteriler ve vücudumuzun harika bir iş birliği var.  İyi mikroplar metabolizmayı hızlandırıp bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor. Ama diğer türlü mikroplardan mümkün olduğunca uzak durmalısınız. Özellikle açık bir yaranız varsa kirli yerlerle temas etmemelisiniz. En önemli şeylerden birisi de aldığınız çiğ sebzeler. Yiyeceğiniz sebzeleri yıkarken çok özen göstermelisiniz. Yıkarken fırça kullanıp, iyice durulamalısınız.
  • Araştırmalar güçlü dostluklar kuran insanların bağışıklık sistemlerinin daha kuvvetli olduğunu ve bulaşıcı hastalıklara yakalanma risklerinin daha az olduğunu söylüyor. Hayatınızda bağınızın kuvvetli olduğu bir dostunuz yoksa, yavaş yavaş yeni arkadaşlıklar kurmaya çalışın. Gerçek bir dostla geçirilecek güzel vakitler sizin depresyona girmenizi engeller ve kalp hastalıklarına yakalanma riskinizi azaltır.
  • Alternatif tıp uzmanları sağlıklı bir vücuda sahip olmanın yolunun asidik ve bazik ( pH dengeli) değerlerinizle çok alakalı olduğunu söylüyor. Ph düzeyleri normalin altına düşen insanların vücutlarının çok kolay işlerde bile çok yorgunluk çekeceği, hızlı nefes alıp verme, mide problemleri ve erken kırışma gibi sorunlarla karşı karşıya kalabileceğini söyleniyor. Sebze yemeği düzenli hale getiren insanlar vücutlarındaki asidi dengeleyebilir. Yeşil yapraklı sebzeler, yeşil fasulye, havuç, hindistan cevizi, kuşkonmaz size bu konuda yardımcı olabilecek en iyi seçenekler.
  • Çalışmalar sarımsağın güçlü bir antioksidan olduğunu ve antibiyotik özellikleri sayesinde soğuk algınlığının üstesinden gelmenizi sağladığını gösteriyor. Buna ek olarak sarımsak, kan basıncı, trigliserid ve kolestrol seviyelerinin düşürülmesinde de etki gösterir. Sarımsaktan en iyi verimi alabilmek için taze tüketmenizde fayda var.
  • Hastalıklara az yakalanan ve hafif atlatan insanların düzenli olarak detoks uyguladığı biliniyor. Vücutta biriken toksinler kanser ve karaciğer dahil bir sürü hastalılara davetiye çıkarıyor.  Düzenli detoks sayesinde vücudunuzu daha sağlıklı bir konuma getirebilir, yorgunluk, kas ağrısı gibi şikayetlerinizden kurtulabilirsiniz. Siz de doktorunuza danışarak size en uygun detoks programını en kısa zamanda uygulayın…
  • Uyku sorunu strese girmenize neden olur. Uykudayken salgılanan büyüme hormonundan yoksun kalmak sağlığınız açısından hiç iyi değil. Uyku eksikliği bağışıklık fonksiyonlarına da bağlı. Uykusuzluk çeken insanların bu yüzden hastalık riskleri daha fazla oluyor. Eğer uykuya dalamıyorsanız kahve ve çay tüketimizinizi gece saatlerinde yapmamaya özen gösterin. Kafeinin vücuttan sindirilimi yaklaşık 20 dakika sürer ve bu süreç sizin uykuya dalmanızı engelleyebilir.